Met uitsluiting van de terugbetalingen door de Franse belastingautoriteiten in verband met bronheffingen die op Total- en ENGIE-dividenden werden toegepast
Verwacht wordt dat de sportgoederenindustrie de komende jaren zal groeien met 4-6% per jaar, gedreven door seculaire trends:
- Athleisure: een wereldwijde modetrend naar meer casual kleding
- Gezondheid & Wellness: meer aandacht voor het verbeteren van de gezondheid en de kwaliteit van het leven
- Stijgende populariteit van sportbeoefening en sportkleding in China
adidas is een sterk merk in het ontwerp en de distributie van sportartikelen, (i) #1 in Europa en #2 wereldwijd en (ii) ondersteund door een groot innovatievermogen doorheen meerdere sponsorovereenkomsten.
Er bestaat een sterk groeipotentieel voor de verkoop, ondersteund door (i) de Amerikaanse markt, waar het marktaandeel van de groep onder Nike blijft, (ii) de Chinese markt, die de laatste jaren een sterke dynamiek heeft gekend, (iii) de digitale / omnichannel-aanpak: versnelde digitale routekaart, om goed gepositioneerd te blijven ten opzichte van de lopende retailtransformatie en (iv) snelheidsinitiatieven: duidelijke doelstellingen om de time-tomarket van producten te verminderen. benadering (inclusief digitaal).
Het potentieel voor verbetering van de EBIT-marge wordt gedreven door (i) de lopende herstructurering van het merk Reebok, (ii) kostenefficiëntie/ overheadoptimalisatie, voornamelijk door schaalvoordelen en (iii) verhoogde winstgevendheid in de VS.
Een solide balans met een sterke cashconversie maakt het mogelijk om de aandeelhouders te vergoeden.