Profiel

Voodoo ontwikkelt en publiceert mobiele games in samenwerking met meer dan 2.000 studio’s wereldwijd. Met 300 miljoen maandelijkse actieve spelers en gratis verkrijgbare mobiele games in de App Store en op Google Play, positioneert Voodoo zich als wereldleider op het gebied van hypercasual games, het snelst groeiende segment op het kruispunt van adtech en gaming. Voodoo heeft reeds internationaal gerenommeerde games gelanceerd zoals Helix Jump en Aquapark.io.

1,4 %
Portefeuille van GBL 30/09/2022
Investeringsthesis

De markt van mobile gaming groeit sterk, gedreven door structurele trends, waaronder:

  • Stijging van mobiele schermtijd
  • Toenemende populariteit van mobiele games door kortere, gemakkelijk te spelen games
  • Verschuiving van offline naar in-app reclame
  • Betere toegang tot internet en digitale infrastructuur.

Voodoo, een winnend ecosysteem, geniet van een belangrijk concurrentievoordeel en verschillende groeimogelijkheden dankzij:

  • Zijn positie als 's werelds grootste uitgever van mobiele games op vlak van downloads en de op een na grootste uitgever van mobiele applicaties in de VS
  • Een robuust bedrijfsmodel dat in grote mate steunt op het uitgebreid netwerk van externe studio's, waardoor herhaaldelijk testen van verschillende games tegen lage kosten mogelijk wordt
  • Een sterke op data gebaseerde cultuur, waardoor het bedrijf snel hits kan identificeren
  • Diepgaande expertise in het werven van gebruikers en monetiseren van advertenties
  • Meerdere mogelijkheden voor zowel organische als externe groei.

Voodoo biedt de mogelijkheid om samen te werken met een sterk team. De medeoprichter en CEO heeft een uitstekende trackrecord en skin in the game, en de investeringspartners, zoals Tencent en Goldman Sachs, zijn gereputeerd.

  • Raad van Bestuur 1/6*