Profiel

Voodoo ontwikkelt en brengt mobiele games uit in samenwerking met meer dan 2.000 studio’s wereldwijd. Met 300 miljoen maandelijkse actieve spelers en gratis verkrijgbare mobiele games in de App Store en op Google Play, positioneert Voodoo zich als een wereldleider op het gebied van hypercasual en (hybride-) casual games. Voodoo heeft reeds internationaal gerenommeerde games gelanceerd zoals Helix Jump, Aquapark.io en Collect Em All.

1,4 %
Portefeuille van GBL 31/12/2022
Investeringsthesis

De markt van mobile gaming groeit sterk, gedreven door structurele trends, waaronder:

  • Stijging van mobiele schermtijd
  • Toenemende populariteit van mobiele games
  • Verschuiving van offline naar mobiele in-app reclame
  • Betere toegang tot internet en digitale infrastructuur.

Voodoo, een winnend ecosysteem, geniet van een belangrijk concurrentievoordeel en aantrekkelijke groeimogelijkheden dankzij:

  • Zijn positie als een van de grootste uitgevers van mobiele games ter wereld in aantal downloads
  • Een robuust bedrijfsmodel dat in grote mate steunt op een uitgebreid netwerk van externe studio’s, waardoor herhaaldelijk testen en leren van verschillende games tegen lage kosten mogelijk wordt
  • Een sterke op data gebaseerde cultuur, waardoor het bedrijf snel hits kan identificeren
  • Diepgaande expertise in het werven van gebruikers en de monetisatie van advertenties
  • Meerdere mogelijkheden voor zowel organische als externe groei.
  • Raad van Bestuur 1/6*