Webhelp is Europees leider op gebied van CRM – BPO
Deelneming in kapitaal (30/09/2020) 63,3 %
Voting rights (30/09/2020) 63,3 %
Waarde van de deelneming (30/09/2020) € 863 M
Investeringsjaar
2019
Verkoop
€ 1.456 M
Werknemers
50,000
Hoofdzetel
Parijs, Frankrijk
 
Profiel

Webhelp is een wereldwijde speler op gebied van uitbesteding van bedrijfsprocessen (BPO), gespecialiseerd in klantenervaring en betalingsverwerking in aanvulling op verkoop- en marketingdiensten via spraak-, sociale media en digitale kanalen.

Vanuit meer dan 150 locaties in 36 landen met ongeveer 50.000 man sterk, richt Webhelp zich op het verbeteren van de technische prestaties en het leveren van een reële en duurzame transformatie in de business modellen van zijn klanten om financieel voordeel te realiseren.

Portefeuille van GBL 30/09/2020
4,6 %
Investeringsthesis

Webhelp is actief in een aantrekkelijke sector:

  • langetermijngroei in klantenbetrokkenheid door een combinatie van algemene volumegroei als gevolg van de aanhoudende ontwikkeling van e-commerce en digitale diensten, en toegenomen penetratie van outsourcing door technologie en schaalvereisten evenals de toenemende complexiteit van de dienst (multikanaal enz.);
  • hoge mate van fragmentatie die ruimte biedt voor verdere consolidatie voor plaatselijke en internationale leiders.

Webhelp is een Europees leider met een uitgebreid productaanbod en duidelijke strategie:

  • sterke marktpositie in Europa, met potentieel voor verdere internationale uitbreiding;
  • leiderschapspositie ondersteund door hoogstaande en goed gediversifieerde portefeuille van klantrelaties, een sterk en gedifferentieerd leveringsplatform en best in class capaciteiten en expertise (analyses, consulting enz.);
  • robuust managementteam, geleid door getalenteerde medeoprichters Olivier Duha en Frédéric Jousset;
  • sterke track record met een bewezen succesverhaal van rendabele groei die in de afgelopen 20 jaar een Europese kampioen heeft gecreëerd;
  • unieke ondernemerscultuur met een sterk gecoördineerde gedecentraliseerde organisatie (gestructureerd per regio’s en activiteiten);
  • meerdere opportuniteiten voor verdere groei in een nog steeds grotendeels gefragmenteerde markt en ontwikkeling in bestaande activiteiten evenals in nieuwe diensten en geografische gebieden;
  • gedeelde strategische visie en ambitie met het management en de medeoprichters.

 

  • Raad van Bestuur 3/5*