De sportartikelenindustrie zal naar verwachting de komende jaren met +6-7% per jaar groeien, gedreven door seculaire trends:
- Athleisure: een wereldwijde modetrend naar casual kleding
- Gezondheid & wellness: groeiend bewustzijn over het verbeteren van de gezondheid en levenskwaliteit
adidas is een sterk merk in het ontwerpen en distribueren van sportartikelen: (i) nummer 2 wereldwijd en (ii) ondersteund door een sterk innovatie- vermogen via meerdere sponsorovereenkomsten en partnerschappen.
Het potentieel voor omzetgroei op de middellange tot lange termijn wordt voornamelijk ondersteund door:
- Het toenemende aandeel van door sport geïnspireerde lifestyleproducten in het productassortiment van adidas
- Een omnichannel-aanpak met een sterke verkoopdynamiek van distributie door derden (groothandelaars) en een Direct-to-Consumer model (e-commerce en eigen winkels)
- Evenwichtige groei in alle geografische gebieden
- De Verenigde Staten, waar verdere groei van het marktaandeel mogelijk is
- Snelheidsinitiatieven met duidelijke doelstellingen om de time-to-market te verminderen
De huidige focus van het bedrijf ligt op marges, met potentieel voor verbetering van de EBIT-marge door (i) optimalisatie van de distributiemix, (ii) kostenefficiëntie/overhead-optimalisatie voornamelijk via schaalvoordelen en (iii) verhoogde winstgevendheid in de VS.
adidas heeft een sterke balans en cash conversie.
-
-
Raad van Toezicht 1/16*
-
Benoemingscomité 1/3*
-
Remuneratiecomité 1/4*
- Raad van Toezicht 1 Benoemingscomité Remuneratiecomité
- 1 Ondervoorzitter van de Raad van Toezicht